Levertijden en bereikbaarheid van Sorgente

Nieuws
18 april 2025

Bereikbaarheid van Sorgente voor jou

Sorgente is bereikbaar voor jou om inhoudelijke vragen te beantwoorden over medische voeding en/of toebehoren. Zo ondersteuning wij jou graag bij het realiseren van het behandeldoel van jouw patiënt.

Heb je een (product) inhoudelijke vraag of een vraag over het Digitaal Aanvraagsysteem Sorgente (DAS)?
Neem telefonisch of per e-mail contact op via onze Diëtistenlijn:

  • 030 – 634 62 66
  • dietist@sorgente.nl

Alle werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur.

Heb je een vraag over een bestelling voor jouw patiënt?
Neem contact op met ons Klantenteam voor jou als verwijzer voor:

  • Drinkvoeding: 030 – 850 20 21
  • Sondevoeding: 030 – 850 20 11
  • KinderCare: 030 – 850 20 41

Alle werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 18.00 uur

Bereikbaarheid van Sorgente voor jouw patiënt

Patiënten kunnen gemakkelijk en snel online medische voeding bestellen via onze webwinkel: www.sorgente.nl

Voor telefonische bestellingen of vragen van patiënten zijn wij bereikbaar via:

  • Team Drinkvoeding 030 – 634 62 62
  • Team Sondevoeding 030 – 634 62 69
  • Team Kindercare   030 – 634 62 64

Alle werkdagen van 8.00 tot 16.00 uur

We vinden het belangrijk altijd bereikbaar te zijn voor sondevoedingspatiënten, voor vragen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. Daarom zijn wij buiten kantoortijden ook bereikbaar voor jouw sondevoedingspatiënt, voor spoed via: 030 – 634 62 69. Deze lijn wordt bemand door voedingsverpleegkundigen van Sorgente.

Levertijden Sorgente

Levertijd nieuwe aanvraag:

  • sondevoeding en stofwisselingspreparaten: binnen 1 werkdag.
  • drinkvoeding en dieetzuigelingenvoeding: binnen 1 tot 2 werkdagen.

Levertijd (herhaal)bestelling:

  • geplaatst voor of door jouw patiënt: uiterlijk 3 tot 4 werkdagen.
  • als resultaat van een wijziging of verlenging: uiterlijk 3 tot 4 werkdagen.

Wist je dat op dit moment 95% van alle bestellingen binnen 1 werkdag bezorgd wordt?

Nieuwe aanvragen ontvangen wij bij voorkeur zo vroeg mogelijk op de dag. Dit helpt ons om de medische voeding zo snel mogelijk bij jouw patiënt thuis te kunnen leveren.

Patiënten kunnen eenvoudig zelf bestellen via ‘Mijn Sorgente’, waar ze direct de levertijd zien en een bezorgmoment kunnen kiezen. Heeft jouw patiënt een e-mail adres? Dan stuurt PostNL een track & trace code zodat de patiënt altijd op de hoogte is van het exacte bezorgmoment.

Kan een patiënt niet zelf (of met hulp van een mantelzorger) online bestellen? Dan is telefonisch bestellen ook mogelijk. Bestel je als zorgprofessional voor jouw patiënt, dan geldt ook hier een uiterlijke levertijd van 3 tot 4 werkdagen. Informeer jouw patiënt over onze levertijden, dit voorkomt onrust bij jouw patiënt en onnodige telefoontjes richting jou of Sorgente.

Samen zorgen we ervoor dat de medische voeding op tijd en zonder zorgen geleverd wordt!

Wil je meer weten over onze klantbelofte of heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Met onze maandelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van nieuws, kennis en inspiratie rondom medische voeding. Daarnaast ontvang je ook de productupdates.

Aanmelden