Beste verwijzer,
Op dinsdag 19 augustus voeren we een belangrijke wijziging door in het Digitale Aanvraagsysteem Sorgente (DAS). Hiermee maken we het proces van nieuwe aanvragen overzichtelijker en efficiënter, zodat onduidelijkheid en dubbele verwerking worden voorkomen.
Wat verandert er?
Zodra jij een nieuwe aanvraag indient in het DAS volgt er een vernieuwd scherm. Een aantal zaken die er veranderen:
- Jij hoeft niet meer te kiezen tussen een nieuwe of bestaande patiënt.
- Na invoer van enkele patiëntgegevens toont het DAS automatisch:
- Alle lopende én toekomstige aanvragen van de patiënt (ook van collega-verwijzers).
- Naam, instelling en contactgegevens (in PDF) van de verwijzer die de lopende aanvraag heeft ingediend.
- Geen nieuwe aanvraag indienen bij een bestaande lopende aanvraag. Je kan hem wijzigingen of verlengen. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld mogelijk bij sondevoeding voor onbepaalde tijd.
- Stoppen van irrelevante aanvragen is nu ook in het beginscherm mogelijk, ongeacht welke verwijzer deze heeft ingediend. De actie ‘stop levering’ is vindbaar onder het Plus (+) teken.
Verder kan je nu zien wanneer een patiënt overgedragen is aan een andere verwijzer of als een andere verwijzer een machtiging uitgeschreven heeft. De voorgaande verwijzer kan in de cliëntkaart exact zien wie de nieuwe verwijzer is en bij welke instelling diegene werkzaam is.
Vervangt dit het overdragen van patiënten?
Nee, het vervangt het overdragen niet. Bij een overdracht kan je meerdere aanvragen overdragen en deze zijn dan ook inzichtelijk op de klantkaart. Je beschikt dan over deze gegevens, zonder dat je een aanvraag hoeft te doen.
Vervangt dit het machtigingen van collega’s?
Nee, het vervangt het machtigen van collega’s niet. Om inzicht te hebben in alle aanvragen en cliëntgegevens van je directe collega, dien je elkaar te machtigen.
Wat levert dit op?
Volledig overzicht van alle lopende aanvragen of in de toekomst gepland staan, waarbij je snel en gemakkelijk de aanvraag kan wijzigen.
We verkleinen de kans op dubbele aanvragen en verwarring over welke aanvraag nog actueel is. Dit voorkomt fouten bij de levering van de medische voeding.
Extra ondersteuning
We hebben een instructiedocument opgesteld om de wijziging toe te lichten. In dit document vind je verschillende screenshots en twee video’s met uitleg. Een handige manier om de wijziging visueel uitgelegd te krijgen. Je vindt het document via de button hieronder.
Instructiedocument wijziging DASOpent in een nieuwe tab:Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via 030 – 634 62 66 of mail naar dietist@sorgente.nl.
Met vriendelijke groet,
Team Sorgente