Beschikbaarheid medische voeding in DAS verbeterd!
| Laatste nieuwsNaar aanleiding van feedback vanuit verwijzers hebben we in het DAS de informatievoorziening rondom de beschikbaarheid van medische voeding verbeterd. Het voordeel van deze verbetering in het DAS is dat je nu direct ziet of een product wel of niet op voorraad is en welke smaken er eventueel niet op voorraad zijn. Dit maakt het juist voorschrijven voor jou een stuk makkelijker.
Wat houdt de verbetering in?
Met deze verbetering in het DAS komt er achter ieder product met een leveringsprobleem een half oranje of heel rood bolletje te staan. Dit is vanaf vandaag zichtbaar. Staat er geen bolletje achter een product? Dan is het product gewoon op voorraad en door jou aan te vragen. Onderstaande legenda wordt getoond in stap drie van het dieetvoorschrift.
Minimaal één leverbaar product op de aanvraag
Het is belangrijk dat je een aanvraag indient met minimaal één leverbaar product. Als er een aanvraag binnen komt met enkel producten die niet op voorraad zijn, wordt de aanvraag namelijk afgekeurd.
Hoe ziet de verbetering in het DAS eruit?
Hieronder zie je een voorbeeld van hoe deze verbetering er in het DAS uit ziet:
Merkgebonden voorschrift
Hierboven zie je aan de hand van de bolletjes dat Ensure Plus niet leverbaar is (rood bolletje) en van de Diasip zijn enkele smaken niet leverbaar (half gevuld oranje bolletje). Als je op het product klikt en de smaken van Diasip opvraagt zie je meteen welke smaken niet leverbaar zijn, zie de afbeelding hieronder.
Generiek voorschrift
Bij een generiek voorschrift wordt er alleen een rood bolletje getoond wanneer er helemaal geen producten binnen het generiek voorschrift op voorraad zijn. Als er enkele producten binnen een generieke voorschrift drinkvoeding niet op voorraad zijn, zie je dit bij toon inhoud (zie afbeelding hieronder). Bij het aangeven van de smaakvoorkeuren zie je welke smaak niet leverbaar is, op dezelfde wijze als hierboven te zien is bij Diasip.
Overige informatie
Goed om te weten: De bolletjes worden niet meegenomen op de PDF. Een alternatief voor een product dat niet op voorraad is, kun je vinden in het overzicht leveringsproblemen.
Heb je vragen? Bel of mail ons!
Heb je vragen over deze verbetering in het DAS? Neem dan contact op met één van onze diëtisten via 030 – 634 62 66 of via dietist@sorgente.nl. Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. Zij staan jou graag te woord.