banner

Kwaliteit en voedselveiligheid

De juiste medische voeding op de afgesproken dag

Wanneer jij voor jouw patiënt medische voeding bij ons aanvraagt dan wil je ervan uitgaan dat hij of zij de juiste voeding op de afgesproken dag ontvangt. Precies zoals in jouw voorschrift staat. We voelen een grote verantwoordelijkheid om dit te realiseren. Hieronder lees je meer over wat we doen op het gebied van kwaliteit en voedselveiligheid. Heb je een vraag of een verbeterpunt? Gebruik de link onderaan deze pagina.

Kwaliteit

Zo min mogelijk fouten maken, dat is ons doel. Kwaliteit gaat niet om hard werken, maar om goed werken. Als er iets niet goed gaat – en dat kan altijd gebeuren – is het belangrijk dat we het registreren. Daarna gaan we op zoek naar een verbetering in het proces. Elke maand – indien nodig vaker – analyseren we onze operational excellence: we bekijken hoe we ervoor staan en of we voldoen aan onze kwaliteitsdoelstellingen.

Kwaliteitsnormen en dienstverlening

Waar gaat het dan precies over? Van het aanvragen van medische voeding via ons digitaal aanvraagsysteem en het overleggen met diëtisten tot het leveren van de medische voeding binnen 24 uur en het verlenen van nazorg aan patiënten die sondevoeding gebruiken, we hebben voor alle onderdelen van onze dienstverlening kwaliteitsnormen opgesteld.

Operational excellence

Sorgente streeft naar een 99% foutloos proces. We vinden het niet reëel om uit te gaan van een 100% foutloos proces: waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Wel hebben we de doelstelling in 2021 bijgesteld. Daarvoor was het 98%. Natuurlijk is het belangrijk dat we kritisch naar die éne procent blijven kijken. Hierbij focussen we ons op de top 5 van meest gemaakte fouten. Met deze aanpak willen we een fout zo goed mogelijk oplossen en voorkomen dat we deze nog een keer maken.


Voedselveiligheid

Onze processen rondom voedselveiligheid zijn erop ingericht dat patiënten een veilig product krijgen. Zo moet elk product – op het moment dat het ons magazijn verlaat – nog minimaal twee maanden houdbaar zijn. Elke maand checken we dan ook de houdbaarheid van alle producten. Verder vinden er maandelijks hygiënerondes in het magazijn plaats. Dan letten we onder andere op persoonlijke hygiëne en op de schoonmaak van alle ruimtes. Met deze aanpak voldoen we aan de standaard voor voedselveiligheid.


ISO 22000

Sorgente is in het bezit van het ISO 22000 certificaat. Deze internationale norm op het gebied van voedselveiligheid helpt ons om onze werkzaamheden nóg beter te doen. Wil je weten waarom we voor deze norm hebben gekozen en welke impact het heeft op ons voedselveiligheidsmanagementsysteem? Lees meer over onze certificaten.

Heb je een vraag of verbeterpunt? Een klacht of misschien wel een compliment? Laat het ons weten via kwaliteit@sorgente.nl