Leveringsproblemen en tussentijdse oplossingen

| Uncategorized

Op dit moment zijn er helaas nog steeds landelijke leveringsproblemen vanuit verschillende fabrikanten. De leveringsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben zoals het ontbreken van een bepaalde grondstof, maar vaak is het ons ook niet bekend wat de exacte oorzaak is.  

Uit voorraad situaties kosten niet alleen ons, maar ook jou als verwijzer extra tijd. Daarnaast is het ook voor de patiënt een vervelende bijkomstigheid op het moment dat er noodgedwongen gebruik gemaakt moet worden van medische voeding. Sorgente wil jou en jouw patiënt ook in deze situatie ondersteunen met de juiste informatie.

Wat doet Sorgente?
We houden jou zo goed mogelijk op de hoogte over de status van producten die niet of verminderd leverbaar zijn. Dit overzicht is te vinden in het DAS. Log hier in om het overzicht te bekijken.

Daarnaast houden we jouw patiënt op de hoogte door in de webwinkel de actuele beschikbaarheid van producten aan te geven. Wanneer patiënten contact met ons opnemen, begeleiden we ze zo goed mogelijk naar een alternatief product binnen de bestaande machtiging. Indien nodig, adviseren wij de patiënt om contact met hun verwijzer op te nemen om op maat te kunnen adviseren en eventueel de aanvraag aan te passen. 

Producten waar we niet voldoende voorraad van hebben, zetten we ‘dicht’ in het DAS voor nieuwe patiënten zodat we dit product zo lang mogelijk kunnen blijven leveren aan bestaande patiënten. Hiermee proberen we te voorkomen dat jij als verwijzer een nieuwe aanvraag of een wijziging moet aanmaken in het DAS.
 
Wat kan jij doen als verwijzer?
Het helpt ons om een ruimer dieetvoorschrift te ontvangen, met name voor drinkvoeding. Zo kunnen we samen met de patiënt uit een breder aanbod kiezen voor alternatieven. In het geval dat er een alternatief leverbaar is binnen de machtiging hoeft hier door jou geen aanpassing in het DAS gemaakt te worden.  

Het is ook handig om de meest actuele status van de leveringsproblemen van producten in de gaten te houden in het DAS bij het indienen van jouw aanvraag.

Uiteraard kan het voorkomen dat er toch een nieuwe aanvraag of een wijziging in de aanvraag nodig is. In die situatie vragen wij om jouw begrip.

De komende periode
We blijven in nauw contact met de fabrikanten en zetten alles op alles om de levering van medische voeding zo goed mogelijk te kunnen doen.

Heb je een vraag over de uit voorraad situatie of over een alternatief product?
Neem dan gerust contact op met onze Diëtistenlijn via 030 – 6346266 of dietist@sorgente.nl. Hier helpt één van onze diëtisten je graag verder.