Leveringsproblemen en tussentijdse oplossingen

| Laatste nieuws

Beste zorgprofessional,

Op dit moment lopen we er tegenaan dat een groot aantal producten medische voeding niet of verminderd leverbaar zijn vanuit fabrikanten en kunnen we uw patiënt helaas niet altijd voorzien van de door u voorgeschreven producten. Dit vinden wij uiteraard een zeer onwenselijke situatie en heel vervelend.
We sturen u dit bericht omdat we hierover graag transparant met u willen communiceren. En we willen u inzicht geven in welke acties Sorgente doet en wat u zelf kunt doen om de overlast zo klein mogelijk te maken. We zijn ons ervan bewust dat dit impact heeft op u en uw patiënt, we proberen hierbij zo goed mogelijk mee te denken in oplossingen.

Wat is er aan de hand?
Momenteel hebben meerdere fabrikanten te maken met leveringsproblemen, waardoor Sorgente voortdurend schakelt om voorraden optimaal te houden, ook van de alternatieven. Doordat meerdere fabrikanten met dezelfde problemen te maken hebben, is ook regelmatig het 1 op 1 alternatief verminderd leverbaar. Zo blijft het werk zich opstapelen, zowel bij u als bij ons (meer mails en telefoontjes aan u en patiënten en veel aanpassingen die gedaan moeten worden).

Wat doet Sorgente?
We stellen u nog steeds op de hoogte van de producten die niet of verminderd leverbaar zijn. Dit deden we tot op heden per product en via de mail. Dit is in de huidige situatie niet haalbaar en zinnig, omdat de informatie per dag aangepast wordt. Daarom houden we u vanaf heden op de hoogte van de meest up-to-date beschikbaarheid via een overzicht op het DAS. Klik hier om naar het DAS te gaan.

Uw patiënten houden we op de hoogte door bij producten in de webwinkel de actuele beschikbaarheid aan te geven. Wanneer patiënten contact met ons opnemen, begeleiden we ze zo goed mogelijk naar een alternatief product binnen de bestaande machtiging. Indien nodig, adviseren wij de patiënt om contact met u op te nemen om op maat te kunnen adviseren en eventueel de machtiging aan te passen. Producten waar we niet voldoende voorraad van hebben, zetten we ‘dicht’ voor nieuwe patiënten zodat we bestaande patiënten met dit product zo lang mogelijk kunnen beleveren. Ook daarmee voorkomen we voor u onnodige administratie van aanpassen van de machtiging.

Wat kunt u als verwijzer doen?
Allereerst kunt u bij vragen vanuit uw patiënt aan hem/haar de huidige situatie uitleggen; deze situatie geldt vanuit meerdere fabrikanten en heeft dus effect op alle leveranciers voor medische voeding thuis. Sorgente bekijkt met uw patiënt samen welke mogelijkheden er binnen de lopende machtiging zijn om alternatieve voedingen uit te leveren.
Ten tweede willen wij u erop wijzen dat Sorgente, bij een ruimer voorschrift van u (met name voor drinkvoeding), samen met uw patiënt uit een ruimer aanbod kan kiezen voor de alternatieven. In die situatie is de administratieve werklast kleiner voor zowel u als ook voor Sorgente; er is geen aanpassing in de machtiging nodig.
Ten derde kunt u zelf op de opgegeven plaatsen de meest actuele status van leverbaarheid opzoeken, zodat u altijd op de hoogte bent.

Uiteraard kan het voorkomen dat er toch een nieuwe aanvraag of een wijziging van de machtiging door u nodig is. In die situatie vragen wij om uw begrip. We kunnen u zo goed mogelijk helpen via het DAS en u bij vragen ondersteunen door salessupport en onze diëtisten via 030 – 6346266 of per mail dietist@sorgente.nl.

De komende periode
De komende tijd hanteren we bovenstaande werkwijze en vertrouwen we erop dat we samen met uw patiënt en u tot alternatieve producten komen en zo min mogelijk werklast voor iedereen. We blijven in nauw contact met de fabrikanten en zetten alles op alles om de levering van medische voeding zo goed mogelijk te kunnen doen.

Wij hopen op uw begrip en houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Sorgente BV

Kristel Lahuis
Salesmanager