banner

Leveringsvoorwaarden

Voorwaarden levering medische voeding

Leveringsvoorwaarden Sorgente

De leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zendingen binnen Nederland. Als u in België of Duitsland woont (grensgebieden) en u heeft een Nederlandse zorgverzekeraar, dan levert Sorgente alleen de door de zorgverzekeraar vergoede producten op het adres in België of Duitsland. Als u in België of Duitsland woont en u wilt de bestelling zelf betalen, dan dient het afleveradres altijd in Nederland te zijn. Als u namens een (zorg)instelling in België of Duitsland bestelt, dan levert Sorgente de bestelling op het leveringsadres in België of Duitsland.

Bestellen

Indien u een bestelling doorgeeft, heeft u deze binnen 2 à 3 werkdagen in huis (ook levering op zaterdag). Bestellingen die vrijdag na 17.00 uur, of op zaterdag en zondag
worden geplaatst, worden vanaf dinsdag geleverd. *

*Onder voorbehoud van vertragingen van PostNL Pakketten en onder voorbehoud van levering rondom de officiële feestdagen.

Betaling en vergoeding

Medische voeding en toebehoren worden in veel gevallen vergoed door uw zorgverzekeraar. Indien u een machtiging heeft voor een bepaald product wordt de factuur automatisch aan uw zorgverzekeraar gestuurd. De afleverdatum van de bestelling geldt als factuurdatum naar de zorgverzekeraar. Houdt u hiermee rekening in verband met uw verplichte eigen risico. Sommige producten, zoals eiwitarme dieetproducten en probiotica, komen niet voor vergoeding in aanmerking. Indien u producten zonder vergoeding online bestelt, dient u deze te betalen via iDeal of creditcard. Als u telefonisch bestelt, krijgt u achteraf een factuur toegestuurd.

Verzendkosten

Sorgente rekent geen verzendkosten voor bestellingen van vergoede producten en probiotica. Ook bestellingen die gedeeltelijk door de klant zelf betaald moeten worden en
gedeeltelijk door de zorgverzekeraar worden betaald, worden kosteloos bezorgd.

Voor bestellingen waar geen vergoeding voor geldt en dus volledig zelf betaald moeten worden, én waarbij het totaalbedrag minder dan €50,- is, wordt €5,95 extra voor verzendkosten gerekend. Via onze webwinkel ziet u vóór het afrekenen wanneer er verzendkosten worden gerekend. Als u telefonisch bestelt, zal het Klantenteam u hierop attenderen.

Bezorging

PostNL Pakketten levert de bestelling bij u thuis. De bezorging vindt plaats van dinsdag tot en met zaterdag. Op de website van PostNL kunt u de status van uw bestelling volgen en zien wanneer en waar uw bestelling bezorgd wordt. U heeft hiervoor de barcode van uw pakket nodig. Deze vindt u in Mijn Sorgente onder het tabblad Bestellingen. Ook in de e-mail die u, na uw bestelling, krijgt toegestuurd vindt u de link om de status van uw pakket te volgen. Wanneer de bezorger niemand thuis aantreft, wordt het pakket standaard bij de buren bezorgd. Indien u niet wilt dat het pakket bij buren wordt aangeboden, kunt u dit aangeven bij uw bestelling. Sorgente biedt u ook de mogelijkheid om uw pakket op een alternatief afleveradres te bezorgen, bijvoorbeeld op een werkadres.

Ontvangst en retourneren

Wij vragen u bij ontvangst uw bestelling te controleren op volledigheid en juiste inhoud. Bij onvolledigheden dient u binnen veertien dagen na ontvangst contact met ons op te nemen. De medewerkers van Sorgente zorgen voor een correcte afhandeling. Het retour sturen van medische voeding is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. Aanmelden en uitgebreide informatie over retourneren vindt u onder www.sorgente.nl/retourneren of telefonisch via ons Klantenteam.