Leveringsvoorwaarden

Waar leveren we?

Onze leveringsvoorwaarden gelden voor alle bestellingen binnen Nederland.

Woont u in België of Duitsland?

  • Heeft u een Nederlandse zorgverzekering? Dan leveren we alleen de producten waarmee uw    zorgverzekeraar akkoord is gegaan en die vergoed worden, op uw adres in België of Duitsland (grensgebieden).
  • Betaalt u de bestelling zelf? Dan moet het afleveradres in Nederland zijn.
  • Bestelt u namens een (zorg)instelling? Dan leveren we wél op een adres in België of  Duitsland.

Bestellen

  • Uw bestelling wordt uiterlijk binnen 3 tot 4 werkdagen geleverd.
  • Bestellingen na vrijdag 16.00 uur of (online) in het weekend worden vanaf dinsdag geleverd.*

Betaling en vergoeding

  • Veel medische voeding en toebehoren worden vergoed door uw zorgverzekeraar.
  • Heeft u een machtiging? Dan sturen we de factuur direct naar uw verzekeraar.
  • Medische voeding valt onder de basisverzekering. Bekijk uw polisvoorwaarden voor de regels  rondom het verplichte eigen risico.
  • Sommige producten (zoals eiwitarme dieetproducten en probiotica) worden niet vergoed.  Deze moet u zelf vooraf betalen. Betalen kan online via iDeal of creditcard. Bij een telefonische bestelling ontvangt u een betaallink per e-mail.

Verzendkosten

  • Vergoede producten worden gratis verzonden.
  • Bestellingen die deels vergoed worden en deels door uzelf betaald, worden ook  kosteloos bezorgd.
  • Moet u de bestelling zelf betalen? Dan betaalt u verzendkosten als het totaalbedrag onder  €50,- ligt. De verzendkosten zijn dan €5,95.
  • In onze webwinkel ziet u vóór het afrekenen of verzendkosten van toepassing zijn. Bestelt u  telefonisch? Dan informeert ons klantenteam u hierover.

Bezorging

  • PostNL bezorgt op alle dagen, behalve zondag.
  • U kunt uw bestelling volgen via PostNL met de barcode uit Mijn Sorgente of de e-mails die u  van ons of PostNL ontvangt.
  • Niet thuis? Dan gaat het pakket naar de buren, tenzij u anders aangeeft bij uw bestelling.
  • U kunt uw bestelling ook op een ander adres laten bezorgen, zoals uw werkadres of een  afhaalpunt.

Ontvangst en retourneren

  • Controleer uw bestelling direct na ontvangst op volledigheid en juiste inhoud. Klopt er iets  niet? Neem dan binnen 14 dagen contact met ons op.
  • Medische voeding kan onder bepaalde voorwaarden geretourneerd worden. Meer informatie  over retourneren vindt u op www.sorgente.nl/retourneren of via ons klantenteam.

*Onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij PostNL en rond feestdagen.