Leveringsvoorwaarden
Waar leveren we?
Onze leveringsvoorwaarden gelden voor alle bestellingen binnen Nederland.
Woont u in België of Duitsland?
- Heeft u een Nederlandse zorgverzekering? Dan leveren we alleen de producten waarmee uw zorgverzekeraar akkoord is gegaan en die vergoed worden, op uw adres in België of Duitsland (grensgebieden).
- Betaalt u de bestelling zelf? Dan moet het afleveradres in Nederland zijn.
- Bestelt u namens een (zorg)instelling? Dan leveren we wél op een adres in België of Duitsland.
Bestellen
- Uw bestelling wordt uiterlijk binnen 3 tot 4 werkdagen geleverd.
- Bestellingen na vrijdag 16.00 uur of (online) in het weekend worden vanaf dinsdag geleverd.*
Betaling en vergoeding
- Veel medische voeding en toebehoren worden vergoed door uw zorgverzekeraar.
- Heeft u een machtiging? Dan sturen we de factuur direct naar uw verzekeraar.
- Medische voeding valt onder de basisverzekering. Bekijk uw polisvoorwaarden voor de regels rondom het verplichte eigen risico.
- Sommige producten (zoals eiwitarme dieetproducten en probiotica) worden niet vergoed. Deze moet u zelf vooraf betalen. Betalen kan online via iDeal of creditcard. Bij een telefonische bestelling ontvangt u een betaallink per e-mail.
Verzendkosten
- Vergoede producten worden gratis verzonden.
- Bestellingen die deels vergoed worden en deels door uzelf betaald, worden ook kosteloos bezorgd.
- Moet u de bestelling zelf betalen? Dan betaalt u verzendkosten als het totaalbedrag onder €50,- ligt. De verzendkosten zijn dan €5,95.
- In onze webwinkel ziet u vóór het afrekenen of verzendkosten van toepassing zijn. Bestelt u telefonisch? Dan informeert ons klantenteam u hierover.
Bezorging
- PostNL bezorgt op alle dagen, behalve zondag.
- U kunt uw bestelling volgen via PostNL met de barcode uit Mijn Sorgente of de e-mails die u van ons of PostNL ontvangt.
- Niet thuis? Dan gaat het pakket naar de buren, tenzij u anders aangeeft bij uw bestelling.
- U kunt uw bestelling ook op een ander adres laten bezorgen, zoals uw werkadres of een afhaalpunt.
Ontvangst en retourneren
- Controleer uw bestelling direct na ontvangst op volledigheid en juiste inhoud. Klopt er iets niet? Neem dan binnen 14 dagen contact met ons op.
- Medische voeding kan onder bepaalde voorwaarden geretourneerd worden. Meer informatie over retourneren vindt u op www.sorgente.nl/retourneren of via ons klantenteam.
*Onder voorbehoud van eventuele vertragingen bij PostNL en rond feestdagen.