Wat doet Sorgente voor jouw patiënt?
Als zorgprofessional wil je dat jouw patiënten de beste zorg en begeleiding krijgen bij het gebruik van medische voeding thuis. Sorgente helpt daar graag bij. We denken mee over wat patiënten en hun naasten nodig hebben en zorgen niet alleen voor een snelle levering, maar ook voor duidelijke uitleg en persoonlijk advies op het juiste moment. We staan de gehele periode van gebruik klaar om jouw patiënt te ondersteunen.

Wat we doen voor jou als zorgprofessional
Bezoek link over Wat we doen voor jou als zorgprofessionalWaarom Sorgente? Kies voor een betrouwbare partner!
- De juiste voeding voor jouw patiënt in huis: Wij leveren wat jij aanvraagt om het behandeldoel van jouw patiënt te realiseren. Alle medische voedingen die in Nederland beschikbaar zijn kun je bij Sorgente bestellen.
- Handige informatiematerialen: Bij de eerste levering ontvangt de patiënt extra uitleg en tips om de medische voeding thuis op de voorschreven manier te gebruiken. Veel van deze informatie is ook terug te vinden op de klantwebsite, net zoals de instructievideo’s en recepten.
- Snelle en betrouwbare levering: Meer weten over levertijden? Bekijk onze klantbelofte.
- Bestelgemak: De patiënt kan eenvoudig en 24/7 een herhaalbestelling plaatsen via Mijn Sorgente. Daar heeft de patiënt bovendien direct inzicht in product- en smaakvariaties, persoonlijke vergoedingen en bezorgmomenten. Als het e-mailadres bekend is, ontvangt de patiënt een track & trace via PostNL. Daarnaast kan een bestelling ook geplaatst worden via e-mail of telefonisch.
- Gespecialiseerde klantenteams: Wij willen elke patiënt zo goed mogelijk helpen, daarom werken we per productgroep met gespecialiseerde klantenteams. De klantenteammedewerkers worden continu geschoold via ons eigen opleidingsprogramma om jouw patiënt zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen bij het bestellen en gebruik van medische voeding.
Persoonlijke begeleiding vanaf de aanvraag
Nadat jij een aanvraag hebt ingediend via het Digitaal Aanvraagsysteem Sorgente (DAS), neemt ons klantenteam contact op met jouw patiënt. We leggen uit hoe de bestelling is samengesteld, wat jouw patiënt kan verwachten van Sorgente en hoe we bereikbaar zijn. Het persoonlijke contact met de patiënt, het samen afstemmen van het bestelproces en het communiceren van de verwachtingen, draagt in onze ervaring bij aan de therapietrouw.
Altijd de juiste informatie
Op onze klantwebsite delen we handige tips, instructievideo’s en recepten om patiënten te ondersteunen bij het gebruik. Wanneer er een productwijziging is worden de patiënten die gebruik maken van dit product op de hoogte gesteld door middel van een brief. Praktische zaken, zoals een onze bereikbaarheid tijdens feestdagen, communiceren we op tijd via de pakbon, sociale media en de klantwebsite. Zo komt niemand voor verrassingen te staan.
Zorgeloos geregeld: van factuur tot retour
Over de kosten hoeft de patiënt zich geen zorgen te maken, want wij dienen de factuur direct in bij de zorgverzekeraar. Dient een product geretourneerd te worden, dan kan dit volgens onze retourvoorwaarden. Hiermee borgen wij de kwaliteit van onze retouren.
Zorg met aandacht
Bij Sorgente doen we er alles aan om medische voeding thuis zo toegankelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Met persoonlijke begeleiding, snelle levering, informatiematerialen en handige online tools bieden we ondersteuning op maat. Voor jou én jouw patiënt! Lees meer over wat we doen voor jou als zorgprofessional.