banner

Wat doet Sorgente voor jouw patiënt?

De juiste zorg voor elke patiënt

Sorgente ondersteunt bij het gebruik van medische voeding

In goede samenwerking met jou als diëtist of arts biedt Sorgente ondersteuning bij het gebruik van medische voeding. Hierbij proberen we ons zo goed mogelijk te verplaatsen in wat patiënten en hun naasten nodig hebben. Naast een snelle levering ondersteunen we ook bij het gebruik. Of het nu gaat over de manier van consumeren, het bewaren van medische voeding óf het proberen van andere smaken, onze medewerkers geven persoonlijk advies.  

Voordelen voor jouw patiënt

  • Sorgente levert precies wat jij als diëtist of arts aanvraagt. Het betreft alle medische voedingen die verkrijgbaar zijn op de Nederlandse markt.
  • Medische voeding voor 17.00 uur besteld, wordt de volgende dag (dinsdag t/m zaterdag) bezorgd. Bestellingen na vrijdag 17.00 uur worden op dinsdag bezorgd.
  • Voorafgaand aan de eerste levering wordt jouw patiënt gebeld om de bestelling door te nemen en eventuele vragen te beantwoorden.
  • Bij de eerste levering ontvangt de patiënt informatiematerialen ter ondersteuning van het gebruik van de voeding.
  • De volgende levering bestelt jouw patiënt eenvoudig zelf: online (‘Mijn Sorgente’), per e-mail óf telefoon.
  • Via ‘Mijn Sorgente’ – een persoonlijke, beveiligde online omgeving – kan de patiënt:
  1. (opnieuw) producten bestellen;
  2. product- en smaakvariaties opzoeken;
  3. zijn persoonlijke vergoeding inzien;
  4. een tijdvak voor de bezorging kiezen;
  5. de bezorging van de bestelling volgen.
  • Ingeval van spoed bij sondevoeding zijn onze voedingsverpleegkundigen 24/7 telefonisch bereikbaar: 030 – 634 62 69.

Persoonlijke ondersteuning

Nadat jij de aanvraag via het Digitaal Aanvraagsysteem Sorgente (DAS) hebt ingediend neemt ons Klantenteam contact op met de patiënt. Tijdens dit gesprek legt onze deskundige medewerker uit hoe het pakket is samengesteld, wat de patiënt kan verwachten én hoe we bereikbaar zijn. Onze ervaring is dat het afstemmen van de bestelling een positieve impact heeft op de compliance van jouw patiënt.

Wil je dit proces stap voor stap zien? Bekijk de animatie ‘Zo werkt het bij Sorgente’.

Gespecialiseerde Klantenteams

Bij Sorgente is elke patiëntgroep gekoppeld aan een eigen Klantenteam. Op die manier willen we elke patiënt deskundig én snel helpen bij het gebruik van medische voeding. Via een eigen opleidingsprogramma worden onze medewerkers continu geschoold. We onderscheiden de volgende Klantenteams:

  • Klantenteam Drinkvoeding: drinkvoeding voor volwassenen (18 jaar en ouder);
  • Klantenteam Sondevoeding: sondevoeding voor volwassenen (18 jaar en ouder);
  • Klantenteam KinderCare: medische voeding voor kinderen (jonger dan 18 jaar);
  • Klantenteam Stofwisselingspreparaten: medische voeding bij stofwisselingsziekten.

Kwaliteitsnormen dienstverlening

Misschien vraag jij je af aan welke kwaliteit de diensten van Sorgente voldoen. Hiertoe hebben we voor alle onderdelen van onze dienstverlening kwaliteitsnormen opgesteld. Deze afspraken worden door al onze medewerkers nageleefd. Bekijk de kwaliteitsnormen van Sorgente.

Helaas hebben we op dit moment te maken met voorraadproblemen en personeelstekort. Daarom verwijzen we u graag naar deze link, waar de laatste informatie over onze klantbelofte in staat.


De juiste informatie op het juiste moment

De juiste informatie op het juiste moment

Naast de telefonische contactmomenten deelt Sorgente schriftelijk en online informatie met jouw patiënt. Denk aan:

  • Ter ondersteuning van het gebruik van de medische voeding ontvangt de patiënt informatiematerialen, waaronder tip- en receptkaarten.
  • Ingeval van eventuele productwijzigingen, leveringsproblemen en wijzigingen in het gebruik van toebehoren bij sondevoeding informeren we de patiënt met een persoonlijke mailing.
  • Twee weken voordat de machtiging verloopt ontvangt de patiënt hierover een bericht per e-mail.
  • Praktische informatie – zoals onze bereikbaarheid tijdens feestdagen – delen we via een digitale nieuwsbrief.

Online delen we dus veel informatie. Dan is belangrijk dat we beschikken over het e-mailadres van jouw patiënt. Dit kun je bij het indienen van de aanvraag via het DAS meteen aan ons doorgeven.


Meer over bestellen, bezorgen, de vergoeding en retourneren

De volgende bestelling kan jouw patiënt zelf regelen: online (via ‘Mijn Sorgente’), per e-mail óf telefonisch. Medische voeding die vóór 17.00 uur wordt besteld, wordt de volgende dag (dinsdag t/m zaterdag) geleverd. Bestellingen na vrijdag 17.00 uur worden op dinsdag bezorgd. Goed om te weten: jouw patiënt kan de bezorging door PostNL volgen via een track & trace code.

Medische voeding en toebehoren worden vergoed vanuit de basisverzekering*. Sorgente dient de factuur rechtstreeks bij de zorgverzekeraar in: jouw patiënt hoeft dus niets te doen.

* Wel kan het zijn dat een eventueel eigen risico wordt verrekend.

Het is mogelijk om medische voeding aan ons te retourneren. Hiervoor hebben we voorwaarden én een instructie opgesteld. Op die manier kunnen we de kwaliteit van de voeding waarborgen.


Wil je meer weten over wat we voor jouw patiënt kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op met jouw rayonmanager