Leveringsproblemen en oplossingen

Nieuws
21 april 2025

Leveringsproblemen bij fabrikanten kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals een tekort aan grondstoffen. Vaak is de exacte reden bij ons niet bekend. Wat we wél weten: het kost jou als zorgprofessional extra tijd en kan voor de patiënt een vervelende situatie opleveren. Sorgente ondersteunt jou en jouw patiënt ook in deze situaties met de meest actuele informatie.  

Wat doet Sorgente voor jou?

We houden je zo goed mogelijk op de hoogte van producten die niet of beperkt leverbaar zijn:

  • In het DAS zie je tijdens de aanvraag direct of een product (niet) op voorraad is. Zijn specifieke smaken niet op voorraad? Dat is ook direct inzichtelijk. Lees meer over de actuele (uit)voorraadsituatie in het DAS.
  • We bieden een overzicht van producten niet leverbaar zijn en mogelijke alternatieven. Dit overzicht vind je in het DAS.

Wat kan jij doen?

  • Een ruimer dieetvoorschrift helpt, vooral bij drinkvoeding. Zo kunnen we samen met de patiënt makkelijker een passend alternatief kiezen. Is er een alternatief beschikbaar binnen de machtiging? Dan hoef jij geen aanpassing te doen in het DAS.
  • Houd de actuele (uit)voorraad en mogelijke (tijdelijke) alternatieven in de gaten.

Soms is een nieuwe aanvraag of wijziging toch nodig. In dat geval nemen we contact met jou en/of je patiënt op en vragen we om je begrip.

Wat doen we voor jouw patiënt?

  • In onze webwinkel geven we de actuele beschikbaarheid van producten weer.
  • Als een patiënt contact met ons opneemt, kijken we samen naar een zo goed mogelijk alternatief binnen de bestaande machtiging.
  • Indien nodig adviseren we om contact op te nemen met de behandelend diëtist of arts om advies op maat te vragen en eventueel een aanpassing te doen in de aanvraag.

Wist je dat bestaande klanten altijd voorrang hebben bij producten die slecht leverbaar zijn? Deze producten worden voor nieuwe klanten een stuk eerder dichtgezet. Zo is de kans kleiner voor een zorgprofessional dat een aanvraag gewijzigd moet worden.

Heb je een vraag over de actuele (uit)voorraad situatie of over een alternatief product?

Neem dan gerust contact op met onze Diëtistenlijn via 030 – 6346266 of dietist@sorgente.nl.
Hier helpt één van onze diëtisten je graag verder.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Met onze maandelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van nieuws, kennis en inspiratie rondom medische voeding. Daarnaast ontvang je ook de productupdates.

Aanmelden