Sorgente heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland

| Laatste nieuws

Ook dit heeft Sorgente contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland voor de levering van medische voeding. Dat betekent dat we ook in 2024 weer samen kunnen werken aan de beste zorg voor jouw patiënt.

ONVZ en a.s.r contracteert Sorgente de komende 3 jaar voor medische voedingszorg thuis

Wij zijn verheugd met je te kunnen delen dat ONVZ en a.s.r voor de komende 3 jaar Sorgente opnieuw hebben geselecteerd voor de levering van medische voeding thuis aan hun verzekerden. De gunning is gedaan op basis van kwaliteit en prijs. 

Wat verandert er?

Verzekerden bij ONVZ en a.s.r kunnen vanaf 1 januari 2024 kiezen uit twee partijen voor de levering van medische voeding thuis. Dit betekent dat er een groep patiënten omgezet dient te worden.  

Wat doet Sorgente voor de patiënt?

Sorgente neemt deze patiënten nu al over en zorgt dat deze groep hun bestellingen direct bij Sorgente kan doen. Sondevoedingspatiënten worden direct door ons gebeld. Na afstemming over voorraad en gebruik van een voedingspomp, kunnen ook zij bestellen bij Sorgente.

Wat betekent dit voor jou als verwijzer?

Op basis van de huidig geldige machtiging kan jouw patiënt medische voeding bij Sorgente bestellen. Dus als diëtist hoef je niets te doen. Pas bij een wijziging of verlenging van de machtiging dien jij deze aanvraag in het Digitaal Aanvraagsysteem Sorgente (DAS) in.

Waar kan jij terecht met jouw vragen?

Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen over de omzetting van jouw patiënt? Neem dan contact op via omzetting@sorgente.nl of via de Diëtistenlijn, 030 – 634 6266.

Wij zullen deze overgang voor jouw patiënten zorgvuldig begeleiden, zodat de voedingszorg zo goed mogelijk gecontinueerd kan worden.