Handig werken met het Digitaal Aanvraagsysteem Sorgente (DAS): update

| Export naar DAS

Het DAS kent vele functionaliteiten. Deze helpen je om snel, gemakkelijk én veilig medische voeding voor jouw patiënt aan te vragen.
Regelmatig voeren we verbeteringen aan het systeem door. In dit bericht hebben we een aantal updates voor je verzameld.

Beheer jouw voorkeuren

Wil je op de hoogte blijven van de status van je aanvraag, gemachtigde collega’s en gestelde vragen? Dit stel je zelf in onder ‘Mijn Voorkeuren’ bij je accountgegevens.
Jij bepaalt dus zelf welke berichten je wilt ontvangen.


Een overzichtelijke berichtenbox

Het is vanaf nu mogelijk om berichten te verwijderen. Dit kan:
• voor elk bericht afzonderlijk, en
• meerdere berichten tegelijk
Zo houd je jouw berichtenbox overzichtelijk.

Deze verbetering werd genoemd in ons klanttevredenheidsonderzoek.
Bedankt voor de feedback!


Collega’s machtigen: zo werkt het

Als je er al gebruik van maakt, dan is je misschien opgevallen dat de de knoppen ‘accepteren’ en ‘weigeren’ duidelijker zijn. Maar ook als je er voor de eerste keer mee wordt geconfronteerd, dan is het verzoek van een collega – en de gewenste actie van jou – nu beter zichtbaar.

Hoe werkt het? Bij het machtigen van collega’s is het noodzakelijk dat jij en jouw collega over en weer toestemming geven voor het inzien van elkaars patiëntgegevens. Als je het bericht ontvangt dat een collega jou wil machtigen, dan moet je de uitnodiging accepteren of weigeren. Kiezen jullie allebei voor accepteren? Vanaf dat moment kunnen jullie elkaars patiëntgegevens inzien.


Stopzetten dieetvoorschrift

Via het overzicht aanvragen of via de cliëntkaart kun je in een paar stappen het dieetvoorschrift voor jouw patiënt stopzetten. Nieuw is dat je expliciet kunt aangeven om welke machtigingen het gaat. Alle lopende en toekomstige machtigingen worden getoond. Sorgente draagt zorg voor de afhandeling.


Vraag of hulp nodig? Neem contact op met ons DAS support team

Welke vraag je ook hebt, je kunt altijd rekenen op de hulp van Celine en Joanne. Zij zijn jouw ‘persoonlijke helpdesk’.
Je kunt het DAS support team elke werkdag bellen of mailen.