banner
banner-icon

Veelgestelde vragen

Overzicht antwoorden op veelgestelde vragen over stofwisselingspreparaten

Vraag en antwoord stofwisselingspreparaten

1. Welke producten worden niet vergoed?

In de meeste gevallen worden stofwisselingspreparaten vergoed. Voor een aantal producten gelden bijzondere vergoedingsregels per zorgverzekeraar. In de vergoedingscheck staan deze uitzonderingen per zorgverzekeraar en onderliggend label.

Eiwitarme producten worden in géén geval vergoed.


Stofwisselingspreparaat bereiden in shakebeker

2. Waar moet een patiënt op letten bij het meenemen van stofwisselingspreparaten op reis?

Gaat jouw patiënt op reis of op vakantie naar het buitenland? Wij geven advies, helpen met het bestellen van de voeding en zorgen (als dat nodig is) voor een gepersonaliseerde douaneverklaring voor de voeding. Adviseer de patiënt om minimaal 6 weken van tevoren contact op te nemen met het Klantenteam Stofwisselingspreparaten.

Meer tips vind je in de brochure ‘Op reis met medische voeding’ (PDF).


3. Zijn stofwisselingsproducten ook los te bestellen, zodat mijn patiënt de producten kan uitproberen?

Helaas is dit in de meeste gevallen niet mogelijk. Vrijwel alle producten worden per x aantal – bijvoorbeeld 30 stuks – in een doos geleverd. Wel is er voor PKU patiënten het PKU proefpakket van Nutricia. Op die manier kunnen zij kennismaken met verschillende smaken en texturen.


Vind jij deze informatie interessant?

Wil je de nieuwste inzichten en tips eenvoudig via e-mail ontvangen? Meld je aan voor onze nieuwsbrief:


Heb je een casus over stofwisselingspreparaten?

Heb je een casus over stofwisselingspreparaten?

Heb je een vraag over de inzet van stofwisselingspreparaten en eiwitarme producten? Wil je meer weten over het ketogeen dieet? Via het contactformulier kun jij jouw casus voorleggen aan onze productspecialist.

Contact

Stofwisselingspreparaten aanvragen?

Ga naar het DAS