BELANGRIJKE MEDEDELING: Tijdelijke sluiting Sorgente
| Laatste nieuwsIn verband met de feestdagen en de invoering van een nieuw intern automatiseringssysteem zijn wij gedurende een korte periode gesloten. Wij informeren je hierbij over de wijzigingen tijdens deze periode. Jouw patiënt is ook zorgvuldig geïnformeerd over deze situatie.
Belangrijke data, wat betekent dit voor jou?
- 31 december vanaf 12.00 uur tot 6 januari is Sorgente gesloten: Dit betekent dat wij naast nieuwjaarsdag op 2 en 3 januari ook gesloten. 31 december vanaf 12.00 uur tot 6 januari is het DAS niet toegankelijk en zijn aanvragen, bestellingen, verlengingen en wijzigingen dan ook niet mogelijk. De Diëtistenlijn is open en bereikbaar voor inhoudelijke vragen en casuïstiek voor verwijzers op 030-6346266.
- Aanvragen op dinsdag 31 december tot 12.00 uur worden nog verwerkt en op donderdag 2 januari bezorgd.
- Onze klantenteams verwerken vanaf 6 januari weer alle aanvragen, bestellingen, verlengingen en wijzigingen. Telefonisch zijn zij nog niet bereikbaar. Sorgente is voor jou op deze dag bereikbaar via het DAS en de Diëtistenlijn op 030-6346266.
Tijdens de sluitingsperiode zijn wij voor spoedaanvragen bereikbaar. Onder de kop ‘spoedaanvragen’ staat meer informatie.
Spoedaanvragen
Voor spoedaanvragen zijn wij tijdens de sluitingsperiode op onderstaande telefoonnummers bereikbaar. Onze medewerkers helpen je graag verder en leggen de spoedprocedure uit.
- Aanvraaglijn Drinkvoeding: 030-8502021
- Aanvraaglijn Sondevoeding: 030-8502011
- Aanvraaglijn Kindercare: 030-8502041
- Aanvraaglijn Stofwisselingspreparaten: 030-8502041
- Algemene spoedlijn: 030-6346269
Let op: Spoedaanvragen kunnen niet direct via de e-mail gedaan worden. Er dient eerst telefonisch contact met het spoedteam te zijn geweest. Voor nieuwe patiënten dient er een speciaal aanvraagformulier ingevuld te worden wat naar je toe wordt gestuurd via een veilige omgeving. Dit heeft te maken met de afwijkende procedure tijdens onze sluitingsperiode.
Wat kan je alvast doen?
Tijdens de sluitingsperiode is het DAS niet beschikbaar. Zorg er daarom voor dat je uiterlijk 31 december 12.00 uur alle openstaande aanvragen hebt afgerond. Een openstaande aanvraag in het DAS, is een aanvraag welke nog niet volledig is afgerond. Doordat hij nog niet volledig is afgerond, is hij nog niet definitief ingediend bij Sorgente. Vanaf 6 januari is het DAS weer beschikbaar, maar houd er rekening mee dat de openstaande aanvragen dan niet meer zichtbaar zijn. Alvast bedankt voor je aandacht hiervoor!
Bezorging
Tijdens de feestdagen kan PostNL door drukte vertraging oplopen. Dien daarom de aanvraag op tijd in om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Kijk in het onderstaande schema wat dit voor nieuwe aanvragen betekent in de periode van 23 december t/m 31 december.
* Aanvragen kunnen op dinsdag 31 december tot 12.00 uur ingediend worden. Na dit tijdstip is het DAS niet meer toegankelijk. Vanaf maandag 6 januari is het DAS weer toegankelijk.
Wanneer jij een herhaalbestelling doet voor jouw patiënt, geldt de reguliere klantbelofte van maximaal 3 tot 4 werkdagen. Zie hier het bestelschema voor herhaalbestellingen: Levertijden en bereikbaarheid van Sorgente
FAQ
1. Waarom is het DAS gesloten van 31 december om 12.00 uur tot 6 januari?
Het DAS is gesloten omdat Sorgente een nieuw intern automatiseringssysteem implementeert dat beter koppelt met andere systemen. Dit zorgt voor een efficiëntere werkwijze en een betere aansluiting op de behoeften van onze klanten en verwijzers. Tijdens de implementatie is het DAS tijdelijk niet beschikbaar.
2. Waar kan ik meer informatie krijgen over deze sluitingsperiode?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met je rayonmanager of de Diëtistenlijn via 030-6346266. Daarnaast vind je updates op onze communicatiekanalen, zoals het DAS, de website en onze nieuwsbrief.
3. Hoe zorg ik ervoor dat mijn aanvraag vóór de sluiting wordt afgerond?
Om ervoor te zorgen dat jouw aanvraag tijdig wordt verwerkt, dien je deze in vóór 31 december 12.00 uur. Aanvragen die vóór deze deadline zijn ingediend, worden op 2 januari geleverd. Twijfel je of jouw patiënt op 2 of 3 januari medische voeding nodig heeft? Dan kun je de aanvraag alvast op voorhand indienen.
4. Kan ik wijzigingen doorvoeren in mijn bestelling?
Wijzigingen kunnen tot 31 december 12.00 uur worden doorgegeven. Daarna zijn we gesloten tot 6 januari.
5. Waarom zijn open aanvragen van vóór 31 december na 6 januari niet meer zichtbaar in het DAS?
De overgang naar het nieuwe automatiseringssysteem heeft gevolgen voor openstaande aanvragen. Een open aanvraag in het DAS is er een die nog niet volledig is afgerond en dus niet definitief is ingediend bij Sorgente. Deze aanvragen worden niet automatisch overgezet naar het nieuwe systeem en verdwijnen.
Om openstaande aanvragen te bekijken:
- Ga naar de Homepagina onder “openstaande aanvragen”
- Of gebruik het tabblad Overzicht aanvragen en filter op “openstaande aanvragen”
Rond openstaande aanvragen af vóór 31 december 12.00 uur om te voorkomen dat ze verloren gaan. Twijfelt je of een aanvraag open staat, neem contact op met de Diëtistenlijn en we helpen graag verder.
6. Moet ik mij opnieuw aanmelden voor het DAS door het nieuwe systeem?
Nee, er zijn geen wijzigingen in de aanmeldprocedure. Het DAS blijft voor jou als gebruiker hetzelfde en je hoeft geen nieuwe inloggegevens aan te vragen.
7. Hoe kan ik contact opnemen voor niet-dringende vragen tijdens de sluiting?
Tijdens de sluitingsperiode is Sorgente gesloten van 31 december 12.00 uur tot 6 januari en bereikbaar voor spoedaanvragen. Voor inhoudelijke vragen en casuïstiek van verwijzers is de Diëtistenlijn geopend. Deze is bereikbaar op 030-6346266. De Diëtistenlijn is beschikbaar op 31 december, 2 en 3 januari van 08.30 uur t/m 17.00 uur. Houd er rekening mee dat de Diëtistenlijn niet bedoeld is voor het plaatsen van bestellingen of aanvragen.
8. Hoe kan ik aanvragen indienen als het DAS niet beschikbaar is?
Tijdens de sluitingsperiode kun je geen reguliere aanvragen, wijzigingen of bestellingen indienen. Voor spoedaanvragen kun je contact opnemen via de volgende lijnen (bereikbaar van 8.00-17.00 uur):
- Aanvraaglijn Drinkvoeding: 030-8502021
- Aanvraaglijn Sondevoeding: 030-8502011
- Aanvraaglijn Kindercare: 030-8502041
- Aanvraaglijn Stofwisselingspreparaten: 030-8502041
- Algemene spoedlijn: 030-6346269
Aanvragen die kunnen wachten, kun je vanaf 6 januari weer indienen via het DAS.
9. Hoe ziet de procedure van een spoedaanvraag er uit?
Voor een spoedaanvraag neem je telefonisch contact op met Sorgente via een van onderstaande telefoonnummers.
- Aanvraaglijn Drinkvoeding: 030-8502021
- Aanvraaglijn Sondevoeding: 030-8502011
- Aanvraaglijn Kindercare: 030-8502041
- Aanvraaglijn Stofwisselingspreparaten: 030-8502041
- Algemene spoedlijn: 030-6346269
Tijdens dit gesprek wordt beoordeeld of het om een urgente situatie gaat. Is dat het geval, dan ontvang je via veilig mailen een e-mail met bijlagen die je moet invullen. Zodra je de ingevulde documenten door een reply hebt teruggestuurd, wordt de aanvraag binnen Sorgente verwerkt en geleverd.
Let op: Sorgente handelt gedurende haar sluiting alleen spoedaanvragen en -bestellingen af waarover van te voren telefonisch contact is geweest met de verwijzer.
10. Indien tijdens de sluitingsperiode een spoedaanvraag wordt ingediend voor sondevoeding, kan dit dan ook met een instructie?
Ja, onze verpleegkundigen zijn ook tijdens de sluitingsperiode beschikbaar voor het geven van instructies bij spoedaanvragen voor sondevoeding.
11. Hoe snel worden spoedaanvragen verwerkt?
Spoedaanvragen die op 2 en 3 januari worden ingediend, worden binnen 24 uur verwerkt en geleverd.
12. Wat als er buiten de kantooruren een urgente situatie is?
Voor patiënten blijft de bereikbaarheidsdienst voor sondevoeding en kindersondevoeding beschikbaar, ook tijdens de sluitingsperiode. Bij urgente situaties kunnen patiënten contact opnemen via 030-6346269. Dit nummer is bij hen bekend en biedt directe ondersteuning.
13. Zijn er kosten verbonden aan spoedaanvragen tijdens de sluiting?
Nee, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor spoedaanvragen tijdens de sluiting. De eventuele kosten voor een koerier zijn gelijk aan die van reguliere spoedaanvragen.
14. Hoe regel ik herhaalbestellingen tijdens de sluiting?
Om ervoor te zorgen dat je herhaalbestellingen tijdig worden verwerkt, adviseren we deze vóór 31 december om 12.00 uur in te dienen. Tijdens de sluitingsperiode van 31 december 12.00 uur tot 6 januari is het niet mogelijk om reguliere herhaalbestellingen te plaatsen. Alleen spoedbestellingen kunnen in deze periode worden behandeld via de eerder genoemde telefoonlijnen.
15. Wat gebeurt er met aanvragen na de sluitingsperiode?
Vanaf 6 januari kun je weer online aanvragen, wijzigingen, verlengingen en bestellingen indienen via het DAS. Houd er rekening mee dat op 6 januari de reguliere telefoonlijnen nog gesloten zijn. De Diëtistenlijn is die dag wel bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Vanaf 7 januari zijn alle telefoonlijnen volledig beschikbaar.
16. Heeft de feestdagenperiode invloed op bezorgtijden?
Ja, de drukte bij PostNL kan invloed hebben op de bezorging. Controleer het bezorgschema op onze website om te zien wanneer een bestelling uiterlijk bezorgd wordt: https://www.sorgente.nl/aangepaste-dienstverlening
17. Waarom zijn de klantenteams op 6 januari beperkt bereikbaar?
Op 6 januari zijn onze klantenteams telefonisch nog niet bereikbaar, zodat wij ons volledig kunnen richten op het verwerken van online aanvragen, wijzigingen, verlengingen en bestellingen. De Diëtistenlijn is die dag wel bereikbaar voor inhoudelijke vragen en casuïstiek van verwijzers. Vanaf 7 januari zijn alle telefoonlijnen weer volledig operationeel.